Brezplačno e-strokovno srečanje s področja avtomobilske industrije: Ali smo pripravljeni na izzive kupcev?
V četrtek, 16. junija 2022, smo uspešno izvedli strokovno srečanje, katerega namen je bil skupaj z udeleženci spregovoriti o tem, kako dosegati pričakovanja in zahteve kupcev avtomobilske industrije (tudi zahtev kupcev branž serijske proizvodnje, kot so bela tehnika, letalska industrija, elektronske naprave, farmacija, medicina …), kako zagotavljati visokokakovostne izdelke, ki izpolnjujejo ali presegajo pričakovanja strank, kako zagotavljati ustrezne količine in roke dobav ter kako ohranjati in nadgrajevati znanje ter kompetence zaposlenih, da bodo lahko izpolnjevali vsa ta pričakovanja in zahteve.
Večina avtomobilskih proizvajalcev od dobaviteljev zahteva poznavanje in uporabo enega ali več osnovnih orodij avtomobilske industrije. Zato lahko le organizacije, katerih zaposleni imajo ustrezna znanja (Core Tools), svojim naročnikom zagotavljajo, da bodo zahteve standarda IATF 16949 ter veljavnih referenčnih priročnikov o zagotavljanju kakovosti izpolnjene.
Orodja kakovosti se uporabljajo za zagotavljanje kakovosti v vseh fazah nastajanja proizvoda. Ob pravilni uporabi so ta orodja temelj za izpolnjevanje zahtev odjemalcev, zato je bila rdeča nit strokovnega dogodka predstaviti nujnost poznavanja orodij kakovosti v avtomobilski industriji, kot tudi nujnost poznavanja njihove pravilne uporabe.
Ena izmed zahtev standarda IATF 16949 je, da mora vodstvo zagotoviti osebje, ki razume svojo vlogo in ima ustrezne kompetence. Učinkovitost in uspešnost prilagajanja pa sta v veliki meri odvisni prav od osebja, ki te procese načrtuje in vodi. Organizacija torej mora zagotavljati kompetentnost osebja na podlagi ustreznih izobraževanj in usposabljanj.
Gostje iz prakse so podali aktualne in v prakso prenosljive informacije.
Prvi gost strokovnega srečanja mag. Dušan Zorc (vodilni presojevalec in predavatelj na SIQ) je poudaril pomen zasledovanja kontinuiranega izboljševanja kakovosti izdelkov in storitev, predstavil je osnovna izhodišča osnovnih orodij kakovosti v avtomobilski industriji ter namen in nujnost uporabe osnovnih orodij kakovosti.
Srečanje je nadaljeval Mišel Zupančič (Plamtex INT d.o.o.), ki je predstavil sistem projektnega vodenja in uporabe APQP v praksi, dobro prakso komuniciranja s kupci in dobro prakso učinkovite interne komunikacije. Poudaril je, da priporoča organizacijam, da si vzpostavijo sebi lasten sistem obvladovanja zahtev kupcev z upoštevanjem, da je treba dosledno zasledovati zahteve sistema vodenja kakovosti v avtomobilski industriji ter veljavnih referenčnih priročnikov o zagotavljanju kakovosti. Poudaril je tudi več dobrih praks spodbujanja vrednot, ki pripomorejo k dobri organizacijski klimi učinkovite komunikacije ter spoštovanja.
Zadnji prispevek je imel Anton Petrič (TPV Automotive). Gost je poudaril pomen upoštevanja analize FMEA pri reševanju reklamacij s postopkom 8D. Ko pride do reklamacije, je najbolj pomembno najprej »pomiriti« kupca, da bo reklamacija uspešno rešena, nato pa je treba kupcu zagotoviti sistematično, z dokumentacijo podkrepljeno analizo iskanja vzroka ter odgovora na reklamacijo. Predstavil je tudi, kakšne pasti in stranpoti pri načrtovanju in izvajanju notranjih presoj se dogajajo v praksi ter kako pomembno je zavedanje, da notranje presoje ne izvajamo zaradi kupcev, temveč zaradi preventive, s katero lahko prihranimo veliko časa in se izognemo (v čim večji meri) nekakovosti v procesih in neželenim reklamacijam.
Za vas smo razvili novo dvodnevno usposabljanje Osnovna orodja kakovosti v avtomobilski industriji — Core tools. Orodja kakovosti se uporabljajo za zagotavljanje kakovosti v vseh fazah nastajanja proizvoda. Ob pravilni uporabi so orodja temelj za izpolnjevanje zahtev odjemalcev od razvoja izdelka do proizvodnje in izboljševanja proizvodov. Lepo vabljeni, da se nam pridružite.
Posnetek srečanja si lahko ogledate TUKAJ.